Cupcake Bites


Små muffins jag och min lillebror gjorde igår :)
Botten är gjord av ljus choklad i knäckform, smeten inuti är kaksmulor från ett paket ballerina blandat med 100g färskost.
Det översta är vit choklad som vi färgat rosa.



Smula ett paket ballerinakex, gärna i matberedare. Blanda i 100g färskost tills det blir en smidig smet.
Rullar till små bollar och ställ i i kylen.
Smält ca 200g ljus choklad och häll i små knäckeformar eller små bakformar. Tryck försiktigt i bollarna och ställ in i kylen. När det stelnat så tar du vit choklad, ca 200g, och smälter det och eventuellt färgar i valfri färg.
Doppa översta delen i den vita chokladen och låt sedan stelna i kylen innan då äter upp dom ;)

♥ Alla kommentarer
Postat av: matilda

Hej ,åh gud vad fin blogg du har!

Denna ska jag läsa mycket!

Allt bra med dej?



Rösta gärna på mig ,

då e du supergullig!



2an --> http://mestelsa.blogg.se/2009/october/2227.html?_tmp=7ad17372844a50d199de92ac1f572d020cc1a4cf

2009-10-10 @ 16:57:24
URL: http://matiildalundin.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Så söta dom var. O choklad är ju så gott :P

2009-10-10 @ 20:45:56
URL: http://mammatillalvin.blogg.se/
Postat av: Anonym

asså du gör så fina saker och dom ser så goda ut, kollar på din blogg mycket älskar dina saker som du gör allt blir så fint !

och om du orkar och vill så kan du adda min msn om du har de men jag heter : [email protected] hare bra pussen :)

2009-10-12 @ 21:46:38
Postat av: anonym

Hur får jag tag i receptet?:O

2009-10-12 @ 22:21:27
Postat av: amanda

Receptet var asbra! Bakade dom till min fästman och familj och alla var jätteglada :D

Jag gjorde dom i ischokladformar så det blev lite som fint godis.

Jag lägger snart upp bilder på när jag gjorde dom och länkar till dig!



Tack för en underbar blogg!

2009-10-14 @ 18:08:54
URL: http://asandberg.blogg.se/
Postat av: Elise =D

så gott :D

2009-10-15 @ 17:52:44
URL: http://eliiseliise.blogspot.com
Postat av: Jess

De ser jättefina ut.

Har en fråga det har ju kommit ut Ballerina med pepparkaks smak. Kan man använda Glögg eller julmust till den vita chokladen för att få ett litet tilltugg som passar till Glöggfesten

Det är ju ett tag till jul, men den närmar sig



Tack för en trevlig sida

2009-10-24 @ 07:51:45

Skriv precis vad du vill, här:
Ps. om du har någon fråga så lämna gärna din mejl så jag lättast kan svara dig.

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig!
Din Mejl: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Din kommentar:


bloglovin
Blogglistan Mat
RSS 2.0