Snart nyår!

Snart är det ett nytt år. Jag är osäker på om jag kommer hinna uppdatera en gång till innan 2009 är slut.
Igår var jag helt fast i en bok, Om jag kunde drömma (Twilight) och jag satt inte en endaste gång vid datorn. Läste ut boken vid halv ett på natten till idag och har idag läst på den andra boken När jag hör din röst (New Moon) Jag har kommit lite mer än halvägs, sidan 271, och är lika fast i denna bok som den förra jag läste igår (fråga mig inte hur jag lyckades slita mig loss från boken tillräckligt mycket för att sätta mig vid datorn idag). Jag har redan sett filmerna och när jag såg dessa böckerna plus den tredje boken i affären så kunde jag inte låta bli att köpa dom. Jag längtar tills jag kommer till den tredje boken för då har jag ingen som helst aning om vad som kommer hända. Jag är iallafall mycket glad över att jag köpte dessa böcker. Jag måste bara hinna få tag på den fjärde boken innan jag har läst ut alla jag har hemma.
Detta har inte alls med vad jag egentligen skulle skriva om men nu vet jag varför en hel del av er läsare ville att jag skulle göra en Twilight-tårta, det är en mycket bra berättelse!

Minns ni köttet jag fick hem för några veckor sedan (låter ganska illa att jag pratar om kött direkt efter att ha berättat för er om varför jag inte satt vid datorn igår)?
Jag har helt och hållet glömt bort att jag skulle berätta vad vi tyckte om detta kött.
Jag ska vara ärlig, jag är väldigt kräsen av mig. Tror ni inte mig så kan ni fråga vem som helst som känner mig.
Köttet jag fick hem kom i en fin kylväska och allt var en gåva från Ridderheims.
Köttet jag fick smacka av var Vedrökt Fjällbog, Jokkmokkrostbiff, Fjällpastrami, Vedrökt Oxinnanlåt och Skinkinnanlår,  Fjällskinka Flatrökt och Vedrökta Revbensspjäll. En hel del kött - tack så mycket Ridderheims.
Tyvärr så är jag som sagt väldigt kräsen (antagligen kommer någon av mina närmaste att kommentera detta, säkert min bror Dennis som är lika kräsen som jag) men det fanns ett av kötten jag tyckte väldigt mycket om Jokkmokkrostbiffen var riktigt god! Fjällpastramin var helt okej men resten av köttet smakade tyvärr för mycket vedrökt enligt mig. Dock höll inte de andra med mig som fick smaka av köttet. De tyckte om det! Till och med min son (som visserligen älskar allt, precis som sin pappa) åt upp allt han fick smaka.
För några veckor sedan fick jag även hem en liten flaska Linie Aquavit, eftersom jag inte är helt förtjust i alkohol heller så var jag glad över att det följde med ett recept tillsammans med flaskan. Tyvärr ha jag inte hunnit testa receptet än men jag delar mer än gärna med mig av receptet de skickade.

Varm sashimidressing

Ingredienser:

3dl dashi-buljong
1dl soja
3msk Linie Aquavit
2msk ingerfärsjuice
1dl socker
1msk hel kummin
salt och svartpeppar
Redning
1msk maizena mjöl
1msk vatten

Gör så här:
Koka upp dashi, soja, sake, socker, kummin och ingerärsjuice.
Blanda maizena mjöl med vatten och häll redningen i såsen och rör runt.
När sååsen har en simmig konsistens, dra av kastrullen från spisen och smaka av med salt och peppar. Sila.

Passar bland annat till gösfilé eller röding i sashimi-skivor.


Detta blev ett långt inlägg märker jag nu, jag har nog aldrig skrivit så mycket förr i ett inlägg här ^^
Ha nu en helt underbart nyårsafton, gott nytt år på er allihop!

♥ Alla kommentarer
Postat av: Rita

Önskar dig ett riktigt gott nytt år!

Kram

2009-12-31 @ 11:23:36
URL: http://ritazdesign.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja det gör ju det och det känns både tråkigt men kul :P

Gott nytt år på er :)

2009-12-31 @ 13:36:50
Postat av: Biz

Haha Twilight snärjer många människor :P

Den hann aldrig snärja mig, jag läste till halva första boken, men den var så dryg och tråkig tyckte jag så jag slutade..

2009-12-31 @ 13:50:30
URL: http://pinkbiz.blogg.se/
Postat av: Biz

Hej hej! Gott nytt år! :D

2010-01-02 @ 00:09:18
URL: http://pinkbiz.blogg.se/
Postat av: Julia

Hej hej!

Vill bara tipsa om att du borde lästa Twilight-böckerna på engelska istället! Dom är så himla mycket bättre på engelska, det blir som en helt annan upplevelse! :)



Gott Nytt År och tack för e super blogg!

2010-01-02 @ 14:27:23
URL: http://vadfanskaminbloggheta.blogg.se/
Postat av: Anonym

härlig blogg ! :d

allt bra?

2010-01-02 @ 14:34:53
URL: http://floxerpoxer.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh vad roligt att du hittad twilight böckerna!Dom är så otroligt bra,som Julia kommenterade läs dom på engelska för guds skull så mycket bättre :)

2010-01-03 @ 18:53:45
URL: http://twicandy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha jag har läst klart Twilightsagan för typ 3 månader sen HAHAHA XD iaf måste bara säga att den tredje boken är bäst! :D

2010-01-05 @ 21:03:55

Skriv precis vad du vill, här:
Ps. om du har någon fråga så lämna gärna din mejl så jag lättast kan svara dig.

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig!
Din Mejl: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Din kommentar:


bloglovin
Blogglistan Mat
RSS 2.0