Ostbollar med dipp

Detta behöver du
50g margarin
2dl vatten
2dl vetemjöl
3ägg
1tsk salt
4dl riven ost

Gör så här
Smält margarinet i kastrull och häll i vattnet och låt koka upp.
Ta väck kastrullen från spisen och blanda i vetemjöl. Rör tills degen släpper kanterna, låt svalna (passa på att riva ost och göra dippen.)
När degen har svalnat något så rör ner ett ägg i taget.
Rör i salt och ost. Spritsa ut små bollar eller små pinnar på bakplåt med bakplåtspapper.
Gräddas i 200ºC i ca 15min. Låt svalna på galler med hushållspapper.
Gott med chilikrydda på!

Recept på ostbollarna hittade jag här, fast jag använder ingen Jalapeno.



Vitlöksdipp!

Detta behöver du
2dl créme fraiche
2äggulor
2msk matolja
2 vitlöksklyftor
Peppar
Salt

Gör så här
Blanda créme fraiche med äggulorna och matoljan.
Pressa i vitlöken och tillsätt lite salt och peppar efter smak.
Låt stå i kylen till den ska användas.

♥ Alla kommentarer
Postat av: Dennis

Dem var jätte goda... Synd bara att du inte kom med muffins )= ^^

2009-10-18 @ 23:37:50
Postat av: Sandra drömkaka

Ostbollar med dipp, wow detta måste provas så gott det lät! :)

2009-10-19 @ 20:25:44
URL: http://dromkaka.blogg.se/
Postat av: johanna

Har du något tips på någon dipp utan vitlök som passar till? Annars lät det jättegott, ska testa!

2009-10-21 @ 21:50:35
URL: http://frokenlax.blogg.se/
Postat av: Marcela

va goda de ser ut =)

2009-10-24 @ 00:03:47
URL: http://yapoo.blogg.se/
Postat av: Moa

är det gott? :)

jag läser din blogg varje dag, lägg ut mer BILDER ! ÄLSAKR DIN BLOGG !!!

2009-10-29 @ 21:54:13
Postat av: Aylin

Jag har testat :) dem var faktiskt ganska goda :D <3<3

2010-04-30 @ 16:49:02

Skriv precis vad du vill, här:
Ps. om du har någon fråga så lämna gärna din mejl så jag lättast kan svara dig.

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig!
Din Mejl: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Din kommentar:


bloglovin
Blogglistan Mat
RSS 2.0