Maränger

Detta behöver du
5 äggvitor
2½dl socker
1krm vinäger eller ättika (för stadga)

Gör så här
Vispa äggvitorna på ganska låg hastighet, häll i socker och vinäger/ättika och vispa ihop tills det går att vända skålen upp och ner och inget rinner. Klicka ut eller spritsa på en plåt med bakplåtspapper.
Sätt ugnen på 100°C, låt marängerna vila på plåten under tiden ugnen värmer upp sig. Det är mindre risk att de spricker då. Sätt in de i ugnen i ca 1½ timme eller tills de lossna. Låt svalna på galler.
Dessa maränger är supergoda att krossa över din hemmagjorda glass!
Om ni undrar varför marängerna på bilden inte ser så fina ut så är det för att jag färgade dom (rosa, lila och blå) och sen var de inne lite för länge men så blir det när man har en liten buse, som för övrigt älskade glassen jag gjorde! ;)

♥ Alla kommentarer
Postat av: Sandra

Fin blogg du har! :D

2009-10-03 @ 21:12:48
URL: http://sfblond.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den jobbigaste perioden i ens liv sägs ju vara tonåren,ellerhur?Man jämför sig med andra,man blir bara osäkrare och osäkrare på sig själv.Man börjar också skaffa nya kompisar,och glider ifrån dom gamla kompisarna.Killar och kärlek gör inte det hela bättre.Hur ska man göra för att få en killes uppmärksamhet,hur vet man att en kille gillar en osv..usch,det hela är så rörigt.Men jag skriver en blogg en allt det! Jag ger tips på hur ditt självförtroende och sjukkänsla kan stärkas när det gäller den svåra tonårs perioden.Jag skriver också om 100 andra saker som har med självförtroende att göra ,bla hur du kan stärka din kompis självförtroende .Jag tar också upp mobbning,anorexia,grupptryck osv.



Även om inte du känner dig som många andra tonåringar gör,så tycker jag verkligen att du ska kolla in denna blogg ändå eftersom att en sån hära blogg verkligen behövs bland dagens ungdomar .Jag själv är 15,så jag vet vad jag pratar om.



Kram från JUNO – http://jjuno.blogg.se

2009-10-03 @ 22:27:32
Postat av: mukta sundin

meen guuud så fin blogg du har :O <33333



o ja bli sugen på tårta nu!



kommentera gänra min blogg <3

2009-10-03 @ 23:13:00
URL: http://muktas.blogg.se/
Postat av: Anna H - Tårtdekorering

Ett litet tips kan vara att du har en plåt ovanför dina maränger så behåller dem den fina färgen lite bättre.

Baka på!

2009-10-04 @ 11:29:15
URL: http://www.annah-tartdekorering.se
Postat av: cecce

Nu har jag gjort min första sugerpaste tårta. Ligger på bloggen. Är faktiskt ganska nöjd även om den är enkel. Sp:n var lätt att arbeta med.



Kram

2009-10-04 @ 12:38:26
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej. Måste säga att du har en jättefin blogg och jag blir så glad när jag ser alla fina saker du har bakat=) vart köper du alla saker för att få till det där extra, dekorationer och sånt?

Kram

2009-10-04 @ 20:48:42
URL: http://[email protected]
Postat av: Nallis

Hej jag har precis hittad din blogg nu via fokis o jag älskar den redan xD o det e väldigt bra att du lägger ut länkar till internet butiker med bakgrejer för jag vet inte var jag ska hittade det annars! så tack men på denna bilden i vilket pogram gör du texten på bilden o ramen snälla skulle du kunna göra ett inlägg om det för jag vet inte var man hittar svaret :I

2009-10-13 @ 19:50:06
Postat av: Stine

Det der skal jeg prøve å lage :)

2009-10-18 @ 18:46:03
URL: http://smaaokonomene.blogg.no

Skriv precis vad du vill, här:
Ps. om du har någon fråga så lämna gärna din mejl så jag lättast kan svara dig.

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig!
Din Mejl: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Din kommentar:


bloglovin
Blogglistan Mat
RSS 2.0