Smörkräm

Detta är smörkrämen jag använder till tårtorna jag gör.
Räcker till normalstor tårta. Ett enkelt recept som är lätt dubbla eller ta hälften av, beroende på om du ska göra stor tårta eller minitårta.

Detta behöver du
100g rumstempererad smör
2dl florsocker
2tsk vaniljsocker

Gör så här
Rör runt smöret tills det blir mjukt och blanda ihop allt till en smidig smet.
Vill du ha chokladsmörkräm så blanda i 2msk kakao.



Vill du hellre spackla tårtan med vispad grädde så se till att pensla (fodra) sugarpasten med flytande margarin eller liknande. Sp'n smälter om den kommer i direktkontakt med grädde.

♥ Alla kommentarer
Postat av: Skrotten

Det är väl inte smörkräm, om du använder margarin?

2009-11-03 @ 08:57:33
Postat av: Johanna

åh vad gullig du är som la ut receptet :)

2009-11-03 @ 19:25:25
Postat av: Jossan

Diggar verkligen din blogg. Har testat mycket av de du har bloggat om, super gott och enkelt!:) Behöver jag insperation går jag in på din blogg och hittar alltid något!

2009-11-04 @ 13:25:27
URL: http://www.metrobloggen.se/sarajosefin
Postat av: Trina

Hur ska man blanda smörkrämen? ska man vispa den eller viska med elvisp lr bara blanda den med en sked? :P

2009-11-04 @ 18:19:53

Skriv precis vad du vill, här:
Ps. om du har någon fråga så lämna gärna din mejl så jag lättast kan svara dig.

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig!
Din Mejl: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Din kommentar:


bloglovin
Blogglistan Mat
RSS 2.0