Cheesecake

En supergod cheesecake som jag vill dela med mig till er!

Cheescake

För cirka 10pers.
Ingredienser:
Digestivekex 
3 ägg 
2dl socker 
100g Philadelphia ost 
3dl vispgrädde 
1tsk vaniljsocker 


Gör såhär:
Krossa digestivekex till smulor och lägg i botten i en smord form med avtagbar botten.

Vispa i en skål:
3 äggvitor till hårt, vitt skum. 

Vispa i en annan skål:
3 äggulor 
2 dl socker 
100 gr Philadelphiaost 

Vispa i en tredje skål:
3 dl vispgrädde 
1 tsk vaniljsocker 

Grädden och vaniljsockret vispas ihop med Philadelphiaosten och sist vispas äggviteskummet i. 

Häll blandningen i formen som är "bröad" med digestivekex och släta ut den.

Låt stå i frysen minst fyra timmar. 

Ta gärna ut den ca. 10minuter före servering. 

Garnera med färsk frukt. Servera.


♥ Alla kommentarer
Postat av: åsa - hello sugar!

mmm, jag älskar cheesecake! den här ser helt fantastisk ut!! :)

2009-07-12 @ 21:18:54
URL: http://hellosugar.se
Postat av: majjo

mmm... ser ut som på resturanger :)

2009-10-27 @ 16:03:45
Postat av: Sophia

heyyyy everything looks soooo yummy :) when i come to sweden you have to maks me some cakes :)

2010-03-25 @ 06:48:08
Postat av: Aylin

Åhh vad gott det ser ut :D jag måste prova...

2010-12-25 @ 16:49:43
URL: http://ayliiin.blogspot.com

Skriv precis vad du vill, här:
Ps. om du har någon fråga så lämna gärna din mejl så jag lättast kan svara dig.

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig!
Din Mejl: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Din kommentar:


bloglovin
Blogglistan Mat
RSS 2.0