Silviakaka


Här är ett recept på Silviakaka jag bakade för någon dag sedan!
Tänkte dela med mig till er så har ni något att bjuda till familj och vänner om ni känner någon
som heter Siliva, eller så får ni fira vår drottning på lördag!
Är perfekta att frysa in.

Kvinnonamnet Silvia är, liksom Sylvia, bildat av det latinska ordet silva som betyder "skog".
Namnet har inte fått någon riktigt stor spridning trots vår drottning. Ett tiotal flickor får namnet varje år.
Den 31 december 2006 fanns det totalt 1 243 personer i Sverige med namnet Silvia, varav 846 med det som tilltalsnamn/förstanamn. År 2003 fick 8 flickor namnet, varav 4 fick det som tilltalsnamn.Namnsdag: 8 augusti.


♥ Alla kommentarer
Postat av: leah

dem ser jätte goda ut! Ska prova göra såna någon gång i veckan :)

2009-08-12 @ 13:54:01
URL: http://leahstankar.blogg.se/
Postat av: NO SECRETS

hehe aa eller hur, jag hoppas ju att nåt händer så dom slänger ut alla fjortisbloggare .. usch...



Men jaa, silviakaka! GUD vad gott , de va längesen man åt !:D

2009-08-15 @ 15:49:23
URL: http://nosecrets.blogg.se/

Skriv precis vad du vill, här:
Ps. om du har någon fråga så lämna gärna din mejl så jag lättast kan svara dig.

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig!
Din Mejl: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Din kommentar:


bloglovin
Blogglistan Mat
RSS 2.0